SEMania.cz Fórum Bazar Galerie Download E-shop Sony Ericsson

Vítejte, Anonym. Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.
Nepřišel Vám aktivační email?
13. Březen 2025, 09:47

Zadejte uživateské jméno, heslo a dobu přihlášení
Hledat:     Pokročilé vyhledávání
142482 příspěvků v 10021 tématech od 23754 uživatelů
Nejnovější uživatel: Emmitt
* Domů Nápověda Hledat Přihlásit Registrovat
Fórum SEMania.cz  |  Ostatni telefony  |  Symbian UIQ2 (Moderátor: Ganimed)  |  Téma: Programovani do P910i
Strana: 1 2 3 [4] 5  Vše
Poslat téma Tisk
Autor Téma: Programovani do P910i  (Zobrazeno 29065 x)
yan
Anonym
« Odpověď #45 v: 21. Červenec 2005, 12:24 »

Hladal som pol dna na internete a nikde som nic nenasiel. Hladal som aj na  http://www.newlc.com.
Nemohol by niekto napisat presny postup ako skompilovat aplikaciu a potom ju pustit v emulatore, alebo v telefone.
Ja som to robil takto : isiel som do adresara Examples/helloworld
tam som napisal Bldmake bldfiles. Vytvoril sa mi subor ABLD.bat a v dalsom adresari Symbian\UIQ_21\epoc32\BUILD\SYMBIAN\UIQ_21\UiqEXAMPLES\HELLOWORLD\'  sa vytvorili tiez nejake subory
potom som napisal do prikazoveho riadku
abld.bat  build winscw udeb       --> som sa niekde docital, ze toto pre emulator
abld.bat  build armi urel           --> a toto pre ozajstne device

napisal som to druhe a vysledok som naisiel v Symbian\UIQ_21\epoc32\release\armi\urel\HELLOWORLD.app
Tresol som to do telefonu, chcel spustit a napisalo NOT FOUND, tresol som to do emulatoru a napisalo tiez NOT FOUND

diky za rady
uložena
ericsony
Uzivatel
***
Pohlaví: Muž
Příspěvků: 4


Zobrazit profil WWW
« Odpověď #46 v: 21. Červenec 2005, 13:03 »

Hladal som pol dna na internete a nikde som nic nenasiel. Hladal som aj na  http://www.newlc.com.
Nemohol by niekto napisat presny postup ako skompilovat aplikaciu a potom ju pustit v emulatore, alebo v telefone.
Ja som to robil takto : isiel som do adresara Examples/helloworld
tam som napisal Bldmake bldfiles. Vytvoril sa mi subor ABLD.bat a v dalsom adresari Symbian\UIQ_21\epoc32\BUILD\SYMBIAN\UIQ_21\UiqEXAMPLES\HELLOWORLD\'  sa vytvorili tiez nejake subory
potom som napisal do prikazoveho riadku
abld.bat  build winscw udeb       --> som sa niekde docital, ze toto pre emulator
abld.bat  build armi urel           --> a toto pre ozajstne device

napisal som to druhe a vysledok som naisiel v Symbian\UIQ_21\epoc32\release\armi\urel\HELLOWORLD.app
Tresol som to do telefonu, chcel spustit a napisalo NOT FOUND, tresol som to do emulatoru a napisalo tiez NOT FOUND

diky za rady

Dnes odpoledne se chystam na upravy v driveru pro IrDA klavesnici (pridavam SK layout) viz. http://www.komunikatory.cz/?item=pocestena-klavesnice-toho-umi-o-dost-vice-o a tak Ti snad zitra napisu postup  Smajlík Z hlavy to nevim, protoze jsem to menil naposled nekdy hooooodne davno a jakym zpusobem jsem to kompiloval si uz fakt nepamatuji  Undecided Jen vim, ze jsem musel mit spravne nastavene devices viz http://www.newlc.com/article.php3?id_article=778
uložena

Sony Ericsson P900 R5B02 http://www.komunikatory.cz
Radep
Uzivatel
***
Pohlaví: Muž
Příspěvků: 71


Zobrazit profil
« Odpověď #47 v: 21. Červenec 2005, 15:24 »

abld.bat  build winscw udeb       --> som sa niekde docital, ze toto pre emulator

winscw je pro CodeWarior, ne pro BuilderX (pro Buider je jenom wins) ale nevim jestli to vadi,predpokladam ze jo
nastaveni devices uz jsem popisoval (devices -setdefault @UIQ_21:com.symbian.UIQ-runtime)

A navod na kompilaci v DOSu je v dokumentaci:
a.. Change to the SDK directory [device root]\UIQExamples\HelloWorld

  b.. Type bldmake bldfiles @deviceId:deviceName.

C:\>cd \symbian\uiq_70\UIQExamples\helloworld
 C:\symbian\uiq_70\UIQExamples\helloworld>bldmake bldfiles
@UIQ_70:com.symbian.UIQ

This creates the makefiles used by the abld command.

To build the application for the debug emulator from the command line, do:

  a.. Type abld build wins udeb @deviceId:deviceName

C:\symbian\uiq_70\UIQExamples\helloworld>abld build wins udeb
@UIQ_70:com.symbian.UIQ

The application is now built into the Emulator's [device
root]\epoc32\system\apps\HelloWorld directory, and can be run from the UIQ
Emulator's Application launcher.

To launch the UIQ emulator from the command line type, epoc
@deviceId:deviceName This loads the emulator -- this may take some time.
After loading the emulator, launch the application with a single tap on the
HelloWorld icon in the UIQ Application launcher.

> C:\>epoc @UIQ_70:com.symbian.UIQ

To build the application for a real device from the command line, change the
abld command to:

  a.. Type abld build arm4 urel

The application's files are now built into the [device
root]\epoc32\release\arm4\urel directory, and can be downloaded to a real
device.


jo a prikaz abld build arm4 urel je pro kompilaci uz hotove app do mobilu. Taky chybu "NOT FOUND" uz mi napsal mobil nekolikrat s normalnima app (ty hotove komercni atd)
uložena

t68i; P910i + 512MB + IR klavesnice
Radep
Uzivatel
***
Pohlaví: Muž
Příspěvků: 71


Zobrazit profil
« Odpověď #48 v: 21. Červenec 2005, 15:26 »

Jo jeste: nekdy pristi tyden budu preinstalovavat Winy, takze nejak sepisu postup instalace SDK a hodim to sem...
uložena

t68i; P910i + 512MB + IR klavesnice
yan
Anonym
« Odpověď #49 v: 21. Červenec 2005, 21:52 »

Diky za odpovede.
BTW: 2RADEP: to by bolo skvele ten postup  Grin Grin Grin
uložena
Radep
Uzivatel
***
Pohlaví: Muž
Příspěvků: 71


Zobrazit profil
« Odpověď #50 v: 28. Červenec 2005, 17:49 »

Takze kraticky Cheesy navod jak trochu rozchodit SDK pro UIQ na Borland BuilderX:

1. Nejdrive jsem vyzkousel funkcnost prikazu format c: Smajlík Fungoval, takze jsem nainstaloval Windowsy (Home), pak klasicky ovladace, Service Pack 2, aktualizace... Aktualizace v sobe obnasely i cesky .Net Framework 1.1; Taky jsem instaloval Javu

2. Stahnete si a nainstalujte C++BuilderX 1.5 Mobile Edition ze stranek: http://info.borland.com/survey/cbx15_mobile_edition.html  po vyplneni dotazniku, Vam na email prijde aktivacni klic. BuilderX ME je free

3. Nainstalujte si UIQ SDK  (download ze http://developer.sonyericsson.com/site/global/docstools/symbian/p_symbian.jsp ) - staci vam verze "UIQ 2.1 SDK - (wins version)"

5. Taky si muzete stahnout skin na emulator http://www.newlc.com/article.php3?id_article=871 (napr pro P910, jine jsou k dispozici taky - Google Smajlík

6. Kouknete na tuto stranku: http://www.newlc.com/article.php3?id_article=500 je tam napsany postup jak nastavit prostredi pro kompilaci v prikazove radce. Ale kdyz uz je k dispozici Borland BuilderX zdarma proc toho nevyuzit ze Smajlík takze postupujte podle tamtoho navodu... Snad jenom pripomenu ze Microsoft .NET Software Development Kit potrebuje .NET Framework ten je ale uz nainstalovany (viz. bod 1)

7. Dale se musi nastavit promenna PATH (ve Win XP je najdete v Ovladaci Panely>System>Upresnit>Promenne prostredi  a v tom dolnim seznamu najdete path... Na te strance (z bodu 6) maji chybu v nastaveni path. Pro (4) nema byt C:\Program Files\Microsoft SDK\  ale spravne je C:\Program Files\Microsoft Platform SDK\

8. Tamtez pridejte promennou "EPOCROOT" s hodnotou "\Symbian\UIQ_21\" (oboji bez uvozovek)

9. Je nutny restart Windowsu...

10. Dale je potreba nastavit devices. V prikazovem radku napiste prikaz "devices -setdefault @UIQ_21:com.symbian.UIQ"

11. Ted kdyz si vyzkousite kompilaci v prikazove radce (v adresari s projektem zadate prikaz "bldmake bldfiles" pak "abld build wins udeb" a spustite emulator "epoc")  zjistite ze vam chybi nektere soubory Smajlík ty jsem hodil na rapidshare.de  (adresa http://rapidshare.de/files/3435635/Files.rar.html ) Umistete je do nektere slozky uvedene v promenne PATH (ja je dal do C:\Perl\bin\)

12. Muzeme kompilovat a emulovat ale jenom v Prikazove radce coz neni zrovna prijemne, takze nastavime jeste BuilderX

13. V BuilderuX: Tools>Symbian SDK Configuration...  pak tlacitko Add; zadame cestu "C:/Symbian/UIQ_21"  pak SDK Template "UIQ 2.1 for Sony Ericsson P800/P900 (Microsoft version)" a nejake jmeno

14. Melo by to fungovat! File>New>Mobile C++>Import Symbian C++ Project. Do Bld.inf zadame cestu k prikladum (napr: "C:/Symbian/UIQ_21/UIQExamples/BasicApp/Bld.inf") Finish

15. Projekt zkompilujeme a spustime stisknutim zelene sipky "Run Project"

16. I kdyz se projekt spravne zkompiluje a spusti se emulator, nemusi se objevit v seznamu aplikaci. Vetsinou pomuze restart emulatoru nebo muzete v emulatoru nainstalovat aplikaci QFileMan (staci v seznamu aplikaci kliknout na install...) a pak spustit ten svuj program z umisteni Z:\system\app\...


A ted mne to funguje Smajlík


pozn: vsechny programy instaluji do standardnich (prednastavenych) cest na C: (kazdopadne musi byt na stejnem disku!)
Teoreticky jestli mate M$ Visual .NET nebudete potrebovat ty veci zminovane v bode 6.

Toto jsem pridal do PATH:
C:\Program Files\Microsoft Visual C++ Toolkit 2003\bin;C:\Program Files\Microsoft.NET\SDK\v1.1\bin;C:\Program Files\Microsoft Platform SDK\Bin\.;C:\Program Files\Microsoft Platform SDK\Bin\WinNT;C:\Program Files\Microsoft Platform SDK\Bin\Win64
« Poslední úprava: 29. Duben 2006, 13:59 od Radep » uložena

t68i; P910i + 512MB + IR klavesnice
ericsony
Uzivatel
***
Pohlaví: Muž
Příspěvků: 4


Zobrazit profil WWW
« Odpověď #51 v: 01. Srpen 2005, 09:40 »

Diky za navod  Smajlík Ja se take v C++ zatim ucim. Momentalne uravuji SK layout pro Palm Wireless Keyboard pro P800/P900/P910. Chvilku jsem laboroval s IDE Eclipse, ale nejak mi to nechodilo, tak to upravuji v PSPadu a kompilaci jsem zautomatizoval pomoci bat souboru. Debug potrebuji stejne primo v zarizeni, protoze nevim, jak emulator donutit akceptovat vstup z infra (mam ho pripojene pres USB). Nicmene jakmile program upravim, urcite se vrhnu na Tvuj postup  Cheesy a pak o tom snad neco napisu i na nas web www.komunikatory.cz
uložena

Sony Ericsson P900 R5B02 http://www.komunikatory.cz
Radep
Uzivatel
***
Pohlaví: Muž
Příspěvků: 71


Zobrazit profil
« Odpověď #52 v: 01. Srpen 2005, 12:59 »

Na debugovani primo v mobilu uz se pracuje....  Uz jsem to procetl nasel programy ale bohuzel jeste nemam bluetooth takze to nemuzu odzkouset v praxi Sad ale uz je to na ceste...
uložena

t68i; P910i + 512MB + IR klavesnice
xhans69
Uzivatel
***
Příspěvků: 76



Zobrazit profil
« Odpověď #53 v: 01. Srpen 2005, 19:30 »

Ahoj lidi
pomozte mi pri ladeni programku. Neni to vubec nic, jenom si zkousim jak se co dela.
Mam takovyto zdrojak
package Mesto;
import javax.microedition.midlet.*;
import javax.microedition.lcdui.*;
import java.io.IOException;

public class MyCanvas extends Canvas implements Runnable
{
   public boolean stop=false;
   MainCl mid;
   Image pole;
   public MyCanvas(MainCl mid)
   {
   try
   {
   // vytvoreni obrazku mapy
   pole = Image.createImage("/image1.png");
   }
   catch (IOException e) {}
   this.mid=mid;
   }
   
   public void paint(Graphics g)
   {
   int x=g.getClipWidth();
   int y=g.getClipHeight();
   String s=null;
   if (y200)
   {
   g.setColor(0,0,0);
   g.fillRect(0,0,x,y);
   g.setColor(255,255,255);
   g.drawImage(pole,50,50,Graphics.HCENTER|Graphics.TOP);
   g.drawString("Plna obrazovka",10,10,Graphics.LEFT);
   g.drawString("X="+s.valueOf(x),10,25,Graphics.LEFT);
   g.drawString("Y="+s.valueOf(y),10,40,Graphics.LEFT);
   }
   }
   public void run()
   {
   repaint();
   }
}


kdyz odstranim radek s DRAWIMAGE tak to funguje a normalne to prepina rozmery displeje a kresli fillrect, kdyz ho tam necham tak se obrazek nevykresli, neprepne rozmer LCD, a nevykresli ani fillrect ani na "malem" ani na "velkem" displeji. Kde delam chybu? Program v emulatoru funguje normalne, ale v telefonu ne
uložena

A2618s>R380s>P900@P910 1GB
nigol
Anonym
« Odpověď #54 v: 02. Srpen 2005, 05:54 »

No pokud ti blbne to drawImage tak bych se zameril, jestli mas dobre v tom JAR souboru umisteny ten obrazek image1.png Vypada to, ze ne a tim padem tohle:
 try
   {
   // vytvoreni obrazku mapy
   pole = Image.createImage("/image1.png");
   }
   catch (IOException e) {}

ti vyhodi vyjimku, ktera ovsem nic neudela, takze to nepoznas. No a potom pri tom drawImage se to kousne, protoze v tom pole je null...Zkus si v te tride definovat String chyba a pak to nacitani obrazku udelej:
 try
   {
   // vytvoreni obrazku mapy
   pole = Image.createImage("/image1.png");
   }
   catch (IOException e) { chyba = e.toString(); }

a v metode paint si dej to chyba vypsat: g.drawString(chyba, 0, 0, Graphics.LEFT|Graphics.TOP);
uložena
xhans69
Uzivatel
***
Příspěvků: 76



Zobrazit profil
« Odpověď #55 v: 02. Srpen 2005, 17:25 »

No pokud ti blbne to drawImage tak bych se zameril, jestli mas dobre v tom JAR souboru umisteny ten obrazek image1.png Vypada to, ze ne a tim padem tohle:
 try
   {
   // vytvoreni obrazku mapy
   pole = Image.createImage("/image1.png");
   }
   catch (IOException e) {}

ti vyhodi vyjimku, ktera ovsem nic neudela, takze to nepoznas. No a potom pri tom drawImage se to kousne, protoze v tom pole je null...Zkus si v te tride definovat String chyba a pak to nacitani obrazku udelej:
 try
   {
   // vytvoreni obrazku mapy
   pole = Image.createImage("/image1.png");
   }
   catch (IOException e) { chyba = e.toString(); }

a v metode paint si dej to chyba vypsat: g.drawString(chyba, 0, 0, Graphics.LEFT|Graphics.TOP);

Vysledek je
java.io.IOException
rozliseni obrazovky se nemeni
kdyz dam to same bez obrazku tak se taky nic nemeni, jenom to ze funguje detekce velikosti obrazovky
v simulatoru se obrazek vykresli, zas tam ale neni virtualni herni klavesnice
muze to byt tim, ze mam v simulatoru nastaveno P900 a v moji P900 mam fw P910i?
uložena

A2618s>R380s>P900@P910 1GB
nigol
Anonym
« Odpověď #56 v: 03. Srpen 2005, 05:57 »

Vysledek je
java.io.IOException
rozliseni obrazovky se nemeni
kdyz dam to same bez obrazku tak se taky nic nemeni, jenom to ze funguje detekce velikosti obrazovky
v simulatoru se obrazek vykresli, zas tam ale neni virtualni herni klavesnice
muze to byt tim, ze mam v simulatoru nastaveno P900 a v moji P900 mam fw P910i?

Tim se potvrzuje to, co jsem uz psal predtim. java.io.IOException to hlasi, protoze to nemuze najit ten soubor image1.png. Podivej se do toho vytvoreneho JAR souboru, kde je ten image1.png ulozeny. To ze nefunguje detekce velikosti displaye je pochopitelne - pokud je vyvolana IOException bez adekvatniho zachyceni, je beh programu v podstate zastaveny. Nektere telefony dokonce takovy program okamzite ukonci.
uložena
xhans69
Uzivatel
***
Příspěvků: 76



Zobrazit profil
« Odpověď #57 v: 03. Srpen 2005, 16:18 »

Tim se potvrzuje to, co jsem uz psal predtim. java.io.IOException to hlasi, protoze to nemuze najit ten soubor image1.png. Podivej se do toho vytvoreneho JAR souboru, kde je ten image1.png ulozeny. To ze nefunguje detekce velikosti displaye je pochopitelne - pokud je vyvolana IOException bez adekvatniho zachyceni, je beh programu v podstate zastaveny. Nektere telefony dokonce takovy program okamzite ukonci.

obrazek je hned v "rootu", kdyz rozbalim jar tak tam jsou 2 adresare a 2 soubory. Jeden je ikona (funguje normalne) a druhy je ten zminovany obrazek.
Nikde jsem nenasel jestli to ma byt v nejakem specialnim adresari. (images, image apod.)
Uz jsem asi na to prisel. Nedal jsem si pozor na case sensitive. Ve zdrojaku je image1.png v rootu je Image1.png Jenze hned na to se vyskytnul druhy problem. Program ted nebarvi obrazovku na cerno. At delam co delam s klavesnici furt je obrazovka cista a bila, emulator opet v poradku
uložena

A2618s>R380s>P900@P910 1GB
Tomasd_brn
Uzivatel
***
Pohlaví: Muž
Příspěvků: 64



Zobrazit profil
« Odpověď #58 v: 07. Říjen 2005, 05:59 »

Zkouseli jste nekdo GoDB 3.6 (http://www.consigntech.com/)? Zda se mi, ze pro drobnosti je to docela dobre. A programovani neco jako VB.
uložena

P910i + 1GB MS Pro Duo
sharkes
Uzivatel
***
Pohlaví: Muž
Příspěvků: 128



Zobrazit profil
« Odpověď #59 v: 14. Duben 2006, 17:36 »

Dali by sa tie subory co boli na rapidshare poslaÂť? Pise to tam ze su uz zmazane Dik.?Inac v emulatore mi idu vsetky app pisane v jave *.jar a sis app iba par napr QuIRC,Gridlock ( co maju jar v adresari )
uložena
Fórum SEMania.cz
   

 uložena
Strana: 1 2 3 [4] 5  Vše
Poslat téma Tisk
Fórum SEMania.cz  |  Ostatni telefony  |  Symbian UIQ2 (Moderátor: Ganimed)  |  Téma: Programovani do P910i
Skočit do:  


© SEMania 2004-2007 | Powered by SMF.
© 2005, Simple Machines. Všechna práva vyhrazena.
Stránka vytvořena za 0.055 sekund, 18 dotazů.