Fórum SEMania.cz

Ostatni telefony => Symbian UIQ2 => Téma založeno: Tomasd_brn 07. Červen 2005, 11:45



Název: Programovani do P910i
Autor: Tomasd_brn 07. Červen 2005, 11:45
Zkousel jse to nekdo? A pokud ano, tak v cem? Daly by se sehnat nejake priklady? Neco jako "Hello world".
Dik


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: MartinH 07. Červen 2005, 13:05
pro psani do UIQ potrebujes UIQ SDK, ktere je free, ale aby jsi ho mohl vyuzit, potrebujes mit bud C++builderX od Borlandu, nebo CodeWarrior Suite for Symbian. Jeho soucasti jsou i priklady kodu a pomerne solidni help. Chvilku jsem si pohraval s myslenkou, ze bych zkusil neco napsat, ale neni na to fakt cas, takze zkusenosti k predani moc nemam. Odkazy na SDK a do dev for najdes na http://www.uiq.com


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Tomasd_brn 07. Červen 2005, 13:21
Jo. Super. Dik. Urcite to vyzkousim.
Tomas


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: nigol 08. Červen 2005, 06:59
Taktez se da programovat v Jave ME


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Radep 11. Červen 2005, 22:15
A je k dispozioci nejaky nastroj pro vyvoj zadarmo? Neco jako personalni edice pro nekomercni vyvoj atd... Byla by tu takova moznost? Je mi celkem jedno co za jazyk to bude.


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: MartinH 11. Červen 2005, 22:22
tak to se obavam, ze mas smolicka. Samozrejme ale existuje dokumentace api UIQ a muzes drtit kod treba v notepadu.........


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Radep 11. Červen 2005, 23:08
tak to se obavam, ze mas smolicka. Samozrejme ale existuje dokumentace api UIQ a muzes drtit kod treba v notepadu.........

hh no v notepadu by to byla frajerina. Ne ale Borland dava nektere svoje prostredi (mel jsem treba Delphi) v osekane verzi zdarma pro nekomercni programovani. Tak jestli by nahodou nebyla takova moznost, ale ja jsem prave nic nenasel.


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Elven. 12. Červen 2005, 09:41
a neslo by SDK nacist do MS Visual Studia 2003 jehoz soucasti je taky C++ a C# vyvojove prostredi ????


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: MartinH 12. Červen 2005, 11:12
tak to se obavam, ze mas smolicka. Samozrejme ale existuje dokumentace api UIQ a muzes drtit kod treba v notepadu.........

hh no v notepadu by to byla frajerina. Ne ale Borland dava nektere svoje prostredi (mel jsem treba Delphi) v osekane verzi zdarma pro nekomercni programovani. Tak jestli by nahodou nebyla takova moznost, ale ja jsem prave nic nenasel.
je to jak jsem psal: SDKcko je pro code warrior, ten se v zadne takove versi nedava a pro Borland C++ builder, kde to mozna nejak treba pro studenty jde. Pro nic jineho neni.


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: MartinH 12. Červen 2005, 11:14
a neslo by SDK nacist do MS Visual Studia 2003 jehoz soucasti je taky C++ a C# vyvojove prostredi ????
tak to se da jenom vyzkouset, oficialne podporovane to neni. Ja to nezkousel, protoze microsofti veci se snazim z principu nepouzivat


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Radep 12. Červen 2005, 13:51
No on ani Borland neni svaty, taky je tam spousta "much" ktere zneprijemnuji zivot. Nicmene dobra zprava je ze C++BuilderX je zdarma, da se stahnout ze stranky http://info.borland.com/survey/cbx15_mobile_edition.html po vyplneni dotazniku a registraci vam zaslou aktivaci. Ma to 133 MB takze prave stahuji, uvidime, pak se ozvu. A jinak by uz zbyvala jenom Java...


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: xhans69 12. Červen 2005, 14:50
No on ani Borland neni svaty, taky je tam spousta "much" ktere zneprijemnuji zivot. Nicmene dobra zprava je ze C++BuilderX je zdarma, da se stahnout ze stranky http://info.borland.com/survey/cbx15_mobile_edition.html po vyplneni dotazniku a registraci vam zaslou aktivaci. Ma to 133 MB takze prave stahuji, uvidime, pak se ozvu. A jinak by uz zbyvala jenom Java...

Zkousel jsem to taky stahovat, ale nejak to po me chce heslo. I kdyz jsem zaloginovany. A nema to velikost 133 ale 603
BTW: nasel jste nekdo ten P800 emulator? Ja ne. Je to nejake freeware? Muzete mi ho poslat na mail?


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Radep 12. Červen 2005, 15:36
Zkousel jsem to taky stahovat, ale nejak to po me chce heslo. I kdyz jsem zaloginovany. A nema to velikost 133 ale 603
BTW: nasel jste nekdo ten P800 emulator? Ja ne. Je to nejake freeware? Muzete mi ho poslat na mail?

Ne, ma to opravdu 133MB, prave jsem to nainstaloval a vypada to slusne. Jeste musim stahnout SDK. Ale je pravda ze jsem nasel CD na kterem mel byt ten BuilderX, ale neslo mi precist - a to mohlo mit tech 500MB.  Jinak taky jsem se registroval a pak jsem se bez problemu prihlasil a stahnul to...


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: MartinH 12. Červen 2005, 19:59
Zkousel jsem to taky stahovat, ale nejak to po me chce heslo. I kdyz jsem zaloginovany. A nema to velikost 133 ale 603
BTW: nasel jste nekdo ten P800 emulator? Ja ne. Je to nejake freeware? Muzete mi ho poslat na mail?
pokud je mi znamo, tak emulator pcka neexistuje


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: nigol 13. Červen 2005, 05:49
Pro psani Java aplikaci je k dispozici nekolik nastroju, ktere jsou zdarma i pro komercni pouziti.


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Tomasd_brn 13. Červen 2005, 06:05
a ktere to jsou, nevis?


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: nigol 13. Červen 2005, 07:39
Tomasd_brn: No asi 2 nejznamejsi, ktere jsou zdarma a na profi urovni:
NetBeans - http://www.netbeans.org/ do ktereho se da stahnout i plugin pro vyvoj J2ME aplikaci.
Eclipse - http://www.eclipse.org/  to pouzivam ja a taktez je pro nej k dispozici plugin pro vyvoj J2ME.

Staci si vybrat ;)


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Radep 13. Červen 2005, 10:32
Zkousel jsem to taky stahovat, ale nejak to po me chce heslo. I kdyz jsem zaloginovany. A nema to velikost 133 ale 603
BTW: nasel jste nekdo ten P800 emulator? Ja ne. Je to nejake freeware? Muzete mi ho poslat na mail?
pokud je mi znamo, tak emulator pcka neexistuje

Ale existuje, viz clanek http://www.palmobil.com/1074722340-moje-prvni-pokusy-v-sdk-pro-uiq-aneb-windows-networking-layer.html je soucasti UIQ SDK. Ale v tom SDK co mam ja vypada jinak, OS je stejny ale jakoby na jinem mobilu. Dokonce umi rozpoznavat pismo napsane mysi :)
 A ja uz jsem zprovoznil BuilderX spolu s tim SDK. Ale nevim jak mam program emulovat. Buildnu ho, najede emulator a ten program by mel byt v seznamu aplikaci a nikde tam neni  :(


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Tomasd_brn 13. Červen 2005, 13:11
mam nainstalovany MS VS 2003 a nasel jsem CrossFire od AppForge www.appforge.com. Nainstaluje se plugin primo do studia. a programuje se v C#. Bohuzel pouze trial. Pokud to nekdo najdete v "plne nalozi", tak mu budu vdecny.


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: MartinH 13. Červen 2005, 13:13
mam nainstalovany MS VS 2003 a nasel jsem CrossFire od AppForge www.appforge.com. Nainstaluje se plugin primo do studia. a programuje se v C#. Bohuzel pouze trial. Pokud to nekdo najdete v "plne nalozi", tak mu budu vdecny.
takove aplikace budou ale chodit jenom v telefonech s nainstalovanym appforge runtimem.


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Tomasd_brn 13. Červen 2005, 13:42
jo, to jo. Ale vzhledem k tomu, ze "dlouha leta" procuji v C#, tak me to v tuto chvili moc nebere. Uvidime, zatim s tim runtimmem nemam zkusenosti - jeste jsem klienta neinstaloval


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: nigol 14. Červen 2005, 06:52
Ja bych vetsi problem videl v tom, ze to od toho AppForge stoji tolik penez...A ze bych delal nejaky program v nejak *****le verzi, o tom bych ani neuvazoval...


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: xhans69 17. Červen 2005, 21:58
Ja si zatim hraju s javou
Stahnul jsem si ze sonyericsson.com SDK pro telefeny. Je tam i help k syntaxim.
K editaci textu pouzivam freewareovy Notepad++ (stahuj.cz)


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Radep 18. Červen 2005, 12:08
Jo abych nezapomel zprovoznil jsem tu kombinaci Borland C++BuilderX a UIQ SDK. Neni to tak jednoduche jak se zdalo :)  Musite si nejdrive sehnat vsechno toto  http://www.newlc.com/article.php3?id_article=500 (clanek Jak nastavit bezplatne(free) vyvojove prostredi ve Windows pro operacni system Symbian) + jeste souborek z Visual C++  a potom uz Vam bude BuilderX fungovat bez problemu 8) ma to vyhodu ze nemusite kompilovat projekty v prikazove radce ale muzete vyuzit kvalitni prostredi BuilderuX a pritom zadarmo. Celkem toho bylo na stazeni tak 800MB myslim


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: xhans69 23. Červen 2005, 22:11
Cau lidi, nevite jestli jde v JAVE udelat aplikaci pres celou, ale opravdu CELOU obrazovku?
Jestli jo, tak jak  ;)


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: nigol 24. Červen 2005, 06:01
To zalezi jak na kterem telefonu. Na nekterych to nejde...


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Tomasd_brn 24. Červen 2005, 10:02
Bohuzel mam na pc 2003 server, na kterem nejede BorlandX  :-[ :-\
Tomas


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: xhans69 25. Červen 2005, 09:37
To zalezi jak na kterem telefonu. Na nekterych to nejde...

Jde mi o p900@p910

Jo a jde zpetna deJARizace?


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: MartinH 25. Červen 2005, 18:30
zpetna dejarizace neni problem, je to obycejny archiv, tzn da se rozbalit treba unmakesisem


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: xhans69 25. Červen 2005, 22:47
zpetna dejarizace neni problem, je to obycejny archiv, tzn da se rozbalit treba unmakesisem

Ja se blbe vyjadril
deJARizace vim ze jde, je to rar nebo zip, ale mel jsem na mysli deCLASSizace
Cili prevod zpet na *.JAVA zdrojak


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: nigol 27. Červen 2005, 05:56
Ja se blbe vyjadril
deJARizace vim ze jde, je to rar nebo zip, ale mel jsem na mysli deCLASSizace
Cili prevod zpet na *.JAVA zdrojak

I deCLASSizace je mozna, existuji nejake dekompilery, ale s nimi nemam zkusenost. Nikdy jsem je nezkousel, ale podle toho, co jsem ruzne zaslechnul to neni vzdy bezproblemove.
Co se tyce tech fullscreen aplikaci na P900 - tam nevim, jelikoz ten telfon nemam, ale zkusil bych najit, jestli se neda na zobrazovani grafiky pouzit misto standardniho Canvas treba neco ve smyslu FullCanvas prip. GameCanvas nebo neco podobneho.


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: xhans69 27. Červen 2005, 21:45
I deCLASSizace je mozna, existuji nejake dekompilery, ale s nimi nemam zkusenost. Nikdy jsem je nezkousel, ale podle toho, co jsem ruzne zaslechnul to neni vzdy bezproblemove.
Co se tyce tech fullscreen aplikaci na P900 - tam nevim, jelikoz ten telfon nemam, ale zkusil bych najit, jestli se neda na zobrazovani grafiky pouzit misto standardniho Canvas treba neco ve smyslu FullCanvas prip. GameCanvas nebo neco podobneho.

Na ten gamecanvas se mrknu taky, ale kdybys neco nasel rychleji nez ja tak dej vedet


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: yan 17. Červenec 2005, 15:33
Ja som stiahol vsetko co tam bolo na http://www.newlc.com/article.php3?id_article=500 nainstaloval a teraz co s tym. Kde mam strcit ten program BSC Make. Do akeho adresara. A co znamena " Zmen svou Windowsovskou PATH promennou" Ako ju zmenim co to je ? diky za vsetky odpovede


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: yan 17. Červenec 2005, 15:34
Este nieco. Mam stiahnuty ten SDK s wins podporou. AKo spustim emulator. Nahladal som sa na internete ako ***** a nic. Vopred diky


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Tokasa 17. Červenec 2005, 16:43
taky sem premejslel ze neco napisu v Jave pecko, ale fakt nevim co ... hodne dobrejch veci existuje a nemusim se stim zdrzovat ...  ;)

kamarad psal nejakou hru v jave pro nokii, spustil to na emulatoru a chodilo to, pak to nahral do nokie a nokie se mu totalne sekla ... takze to chce mit vic telefonu v zasobe  ;) ;) ale myslim ze mu to vyreklamovali ...


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Radep 17. Červenec 2005, 18:26
Ja som stiahol vsetko co tam bolo na http://www.newlc.com/article.php3?id_article=500 nainstaloval a teraz co s tym. Kde mam strcit ten program BSC Make. Do akeho adresara. A co znamena " Zmen svou Windowsovskou PATH promennou" Ako ju zmenim co to je ? diky za vsetky odpovede
Program BSCMake strcis do adresare ktery mas nadefinovany v PATH :) A PATH najdes v (ve Win XP) Ovladaci panely>System>Upresnit>Promenne prostredi. Tam si v tom spodnim listu najedes na promennou jmenem path, a pak uz tam jen vlozis ty cesty co jsou na tom webu.


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: yan 17. Červenec 2005, 20:09
diky. V C++BorlandX ked dam nieco kompilovat vypise chybe typu "External process exited with error code : 1" Asi to mam zle nastavene. Neviete co by to tam mohlo byt. Emulator som nasiel aj ked sa nepodoba P800 a nejake app na tom nejdu....


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: yan 17. Červenec 2005, 20:25
cela chybova hlaska :
External process exited with error code : 1
abld -v resource WINS UDEB


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: yan 18. Červenec 2005, 17:41
taky sem premejslel ze neco napisu v Jave pecko, ale fakt nevim co ... hodne dobrejch veci existuje a nemusim se stim zdrzovat ...  ;)

kamarad psal nejakou hru v jave pro nokii, spustil to na emulatoru a chodilo to, pak to nahral do nokie a nokie se mu totalne sekla ... takze to chce mit vic telefonu v zasobe  ;) ;) ale myslim ze mu to vyreklamovali ...
Ja by som chcel napist taku app, ze by si citala z Cell Broadcast Messages lokalne stringy a ukladala do nejakeho logovacieho suboru. Potom by som videl kade som isiel a tak. Ale sa mi ten sprosty BorlandX nedari rozchodit asi ma tresne. PLS poradte niekto


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Radep 18. Červenec 2005, 18:38
cela chybova hlaska :
External process exited with error code : 1
abld -v resource WINS UDEB

No vim zhruba o co jde, protoze mi to delalo taky.  Tady neco co jsem psal do emailu jako radu:

1. Nastavit promennou EPOCROOT; Ve Win XP to jsou Ovladaci
panely-System-Upresnit-Promenne prostredi a zde tlacitko Nova (asi je jedno
ktere, ale ja ji mel v tech hornich) a tam do kolonky nazev  "EPOCROOT" a
pod ni do hodnoty "\Symbian\UIQ_21\" (bez uvozovek). Protoze mam dojem ze
bud mate tu cestu spatne ("\Symbian\UIQ_21\EPOC32\" does not exist) nebo
mate v BuilderuX spatne nastevenou cestu k SDK, to by Vam ale nahlasilo
chybu.

2. pak musite v prikazove radce napsat prikaz "devices -setdefault
@UIQ_21:com.symbian.UIQ-runtime" (opet bez uvozovek...), to by melo vyresit
Vas problem s bldmake.


Takze nejdrive toto. Pak si zkuste provest compilaci v Prikazove radce. (napoveda je v dokumentaci k SDK, nebo muzete pouzit prikazy ktere vypisuje BuilderX; napr abld -v resource WINS UDEB  je jeden z nich). V tom DOSu si vsimejte chyb, jsou tam lepe popsane nez v Builderu. Pravdepodobne zjistite ze Vam chybi nektere soubory (treba LINK.exe mate?). Ja ty soubory mam, ale nevim ktere presne to jsou, takze bych Vam musel asi emailem poslat tak 5MB, pro me to neni problem. Jinak se daji vytahnout z M$ Visual Net


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Radep 18. Červenec 2005, 18:43
diky. V C++BorlandX ked dam nieco kompilovat vypise chybe typu "External process exited with error code : 1" Asi to mam zle nastavene. Neviete co by to tam mohlo byt. Emulator som nasiel aj ked sa nepodoba P800 a nejake app na tom nejdu....

Jo emulator tak vypada normalne, ale da se zmenit skinem. Ke stazeni na http://www.newlc.com/article.php3?id_article=859 (snad :)  ) e nektere app nejdou v emulatoru je uz hold asi chyba nedokonale emulace...


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: yan 19. Červenec 2005, 09:07
2radep: Dakujem velmi pekne. Uz mi ten builderX chodi   ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :D :D
diky aj za ten skin... :) ;)


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: ericsony 21. Červenec 2005, 10:19
Tomasd_brn: No asi 2 nejznamejsi, ktere jsou zdarma a na profi urovni:
NetBeans - http://www.netbeans.org/ do ktereho se da stahnout i plugin pro vyvoj J2ME aplikaci.
Eclipse - http://www.eclipse.org/  to pouzivam ja a taktez je pro nej k dispozici plugin pro vyvoj J2ME.

Staci si vybrat ;)
Existuje i Eclipse plug-in pro Symbian C++ vice http://www.newlc.com/article.php3?id_article=497 a http://pf128.krakow.sdi.tpnet.pl/symbdev/ Jak si s tim pohraju, dam vedet.


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: yan 21. Červenec 2005, 10:32
este mam dalsi problem. ked hocico nainstalujem do emulatora  a potom ked to chcem spustit vypise NOT FOUND. Skompiloval om priklad HELLOWORLD. Vzniklo mi z toho HelloWorld.app a ked som toto tresol do emulatoru zase napisalao not found. Ale problem je, ze ked som to nahral do telefonu napisalo to iste :-X :-\


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: ericsony 21. Červenec 2005, 11:11
este mam dalsi problem. ked hocico nainstalujem do emulatora  a potom ked to chcem spustit vypise NOT FOUND. Skompiloval om priklad HELLOWORLD. Vzniklo mi z toho HelloWorld.app a ked som toto tresol do emulatoru zase napisalao not found. Ale problem je, ze ked som to nahral do telefonu napisalo to iste :-X :-\
Zkus pohledat na http://www.newlc.com treba http://www.newlc.com/article.php3?id_article=143


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: yan 21. Červenec 2005, 12:24
Hladal som pol dna na internete a nikde som nic nenasiel. Hladal som aj na  http://www.newlc.com.
Nemohol by niekto napisat presny postup ako skompilovat aplikaciu a potom ju pustit v emulatore, alebo v telefone.
Ja som to robil takto : isiel som do adresara Examples/helloworld
tam som napisal Bldmake bldfiles. Vytvoril sa mi subor ABLD.bat a v dalsom adresari Symbian\UIQ_21\epoc32\BUILD\SYMBIAN\UIQ_21\UiqEXAMPLES\HELLOWORLD\'  sa vytvorili tiez nejake subory
potom som napisal do prikazoveho riadku
abld.bat  build winscw udeb       --> som sa niekde docital, ze toto pre emulator
abld.bat  build armi urel           --> a toto pre ozajstne device

napisal som to druhe a vysledok som naisiel v Symbian\UIQ_21\epoc32\release\armi\urel\HELLOWORLD.app
Tresol som to do telefonu, chcel spustit a napisalo NOT FOUND, tresol som to do emulatoru a napisalo tiez NOT FOUND

diky za rady


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: ericsony 21. Červenec 2005, 13:03
Hladal som pol dna na internete a nikde som nic nenasiel. Hladal som aj na  http://www.newlc.com.
Nemohol by niekto napisat presny postup ako skompilovat aplikaciu a potom ju pustit v emulatore, alebo v telefone.
Ja som to robil takto : isiel som do adresara Examples/helloworld
tam som napisal Bldmake bldfiles. Vytvoril sa mi subor ABLD.bat a v dalsom adresari Symbian\UIQ_21\epoc32\BUILD\SYMBIAN\UIQ_21\UiqEXAMPLES\HELLOWORLD\'  sa vytvorili tiez nejake subory
potom som napisal do prikazoveho riadku
abld.bat  build winscw udeb       --> som sa niekde docital, ze toto pre emulator
abld.bat  build armi urel           --> a toto pre ozajstne device

napisal som to druhe a vysledok som naisiel v Symbian\UIQ_21\epoc32\release\armi\urel\HELLOWORLD.app
Tresol som to do telefonu, chcel spustit a napisalo NOT FOUND, tresol som to do emulatoru a napisalo tiez NOT FOUND

diky za rady

Dnes odpoledne se chystam na upravy v driveru pro IrDA klavesnici (pridavam SK layout) viz. http://www.komunikatory.cz/?item=pocestena-klavesnice-toho-umi-o-dost-vice-o a tak Ti snad zitra napisu postup  :) Z hlavy to nevim, protoze jsem to menil naposled nekdy hooooodne davno a jakym zpusobem jsem to kompiloval si uz fakt nepamatuji  :-\ Jen vim, ze jsem musel mit spravne nastavene devices viz http://www.newlc.com/article.php3?id_article=778


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Radep 21. Červenec 2005, 15:24
abld.bat  build winscw udeb       --> som sa niekde docital, ze toto pre emulator

winscw je pro CodeWarior, ne pro BuilderX (pro Buider je jenom wins) ale nevim jestli to vadi,predpokladam ze jo
nastaveni devices uz jsem popisoval (devices -setdefault @UIQ_21:com.symbian.UIQ-runtime)

A navod na kompilaci v DOSu je v dokumentaci:
a.. Change to the SDK directory [device root]\UIQExamples\HelloWorld

  b.. Type bldmake bldfiles @deviceId:deviceName.

C:\>cd \symbian\uiq_70\UIQExamples\helloworld
 C:\symbian\uiq_70\UIQExamples\helloworld>bldmake bldfiles
@UIQ_70:com.symbian.UIQ

This creates the makefiles used by the abld command.

To build the application for the debug emulator from the command line, do:

  a.. Type abld build wins udeb @deviceId:deviceName

C:\symbian\uiq_70\UIQExamples\helloworld>abld build wins udeb
@UIQ_70:com.symbian.UIQ

The application is now built into the Emulator's [device
root]\epoc32\system\apps\HelloWorld directory, and can be run from the UIQ
Emulator's Application launcher.

To launch the UIQ emulator from the command line type, epoc
@deviceId:deviceName This loads the emulator -- this may take some time.
After loading the emulator, launch the application with a single tap on the
HelloWorld icon in the UIQ Application launcher.

> C:\>epoc @UIQ_70:com.symbian.UIQ

To build the application for a real device from the command line, change the
abld command to:

  a.. Type abld build arm4 urel

The application's files are now built into the [device
root]\epoc32\release\arm4\urel directory, and can be downloaded to a real
device.


jo a prikaz abld build arm4 urel je pro kompilaci uz hotove app do mobilu. Taky chybu "NOT FOUND" uz mi napsal mobil nekolikrat s normalnima app (ty hotove komercni atd)


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Radep 21. Červenec 2005, 15:26
Jo jeste: nekdy pristi tyden budu preinstalovavat Winy, takze nejak sepisu postup instalace SDK a hodim to sem...


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: yan 21. Červenec 2005, 21:52
Diky za odpovede.
BTW: 2RADEP: to by bolo skvele ten postup  ;D ;D ;D


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Radep 28. Červenec 2005, 17:49
Takze kraticky :D navod jak trochu rozchodit SDK pro UIQ na Borland BuilderX:

1. Nejdrive jsem vyzkousel funkcnost prikazu format c: :) Fungoval, takze jsem nainstaloval Windowsy (Home), pak klasicky ovladace, Service Pack 2, aktualizace... Aktualizace v sobe obnasely i cesky .Net Framework 1.1; Taky jsem instaloval Javu

2. Stahnete si a nainstalujte C++BuilderX 1.5 Mobile Edition ze stranek: http://info.borland.com/survey/cbx15_mobile_edition.html  po vyplneni dotazniku, Vam na email prijde aktivacni klic. BuilderX ME je free

3. Nainstalujte si UIQ SDK  (download ze http://developer.sonyericsson.com/site/global/docstools/symbian/p_symbian.jsp ) - staci vam verze "UIQ 2.1 SDK - (wins version)"

5. Taky si muzete stahnout skin na emulator http://www.newlc.com/article.php3?id_article=871 (napr pro P910, jine jsou k dispozici taky - Google :)

6. Kouknete na tuto stranku: http://www.newlc.com/article.php3?id_article=500 je tam napsany postup jak nastavit prostredi pro kompilaci v prikazove radce. Ale kdyz uz je k dispozici Borland BuilderX zdarma proc toho nevyuzit ze :) takze postupujte podle tamtoho navodu... Snad jenom pripomenu ze Microsoft .NET Software Development Kit potrebuje .NET Framework ten je ale uz nainstalovany (viz. bod 1)

7. Dale se musi nastavit promenna PATH (ve Win XP je najdete v Ovladaci Panely>System>Upresnit>Promenne prostredi  a v tom dolnim seznamu najdete path... Na te strance (z bodu 6) maji chybu v nastaveni path. Pro (4) nema byt C:\Program Files\Microsoft SDK\  ale spravne je C:\Program Files\Microsoft Platform SDK\

8. Tamtez pridejte promennou "EPOCROOT" s hodnotou "\Symbian\UIQ_21\" (oboji bez uvozovek)

9. Je nutny restart Windowsu...

10. Dale je potreba nastavit devices. V prikazovem radku napiste prikaz "devices -setdefault @UIQ_21:com.symbian.UIQ"

11. Ted kdyz si vyzkousite kompilaci v prikazove radce (v adresari s projektem zadate prikaz "bldmake bldfiles" pak "abld build wins udeb" a spustite emulator "epoc")  zjistite ze vam chybi nektere soubory :) ty jsem hodil na rapidshare.de  (adresa http://rapidshare.de/files/3435635/Files.rar.html ) Umistete je do nektere slozky uvedene v promenne PATH (ja je dal do C:\Perl\bin\)

12. Muzeme kompilovat a emulovat ale jenom v Prikazove radce coz neni zrovna prijemne, takze nastavime jeste BuilderX

13. V BuilderuX: Tools>Symbian SDK Configuration...  pak tlacitko Add; zadame cestu "C:/Symbian/UIQ_21"  pak SDK Template "UIQ 2.1 for Sony Ericsson P800/P900 (Microsoft version)" a nejake jmeno

14. Melo by to fungovat! File>New>Mobile C++>Import Symbian C++ Project. Do Bld.inf zadame cestu k prikladum (napr: "C:/Symbian/UIQ_21/UIQExamples/BasicApp/Bld.inf") Finish

15. Projekt zkompilujeme a spustime stisknutim zelene sipky "Run Project"

16. I kdyz se projekt spravne zkompiluje a spusti se emulator, nemusi se objevit v seznamu aplikaci. Vetsinou pomuze restart emulatoru nebo muzete v emulatoru nainstalovat aplikaci QFileMan (staci v seznamu aplikaci kliknout na install...) a pak spustit ten svuj program z umisteni Z:\system\app\...


A ted mne to funguje :)


pozn: vsechny programy instaluji do standardnich (prednastavenych) cest na C: (kazdopadne musi byt na stejnem disku!)
Teoreticky jestli mate M$ Visual .NET nebudete potrebovat ty veci zminovane v bode 6.

Toto jsem pridal do PATH:
C:\Program Files\Microsoft Visual C++ Toolkit 2003\bin;C:\Program Files\Microsoft.NET\SDK\v1.1\bin;C:\Program Files\Microsoft Platform SDK\Bin\.;C:\Program Files\Microsoft Platform SDK\Bin\WinNT;C:\Program Files\Microsoft Platform SDK\Bin\Win64


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: ericsony 01. Srpen 2005, 09:40
Diky za navod  :) Ja se take v C++ zatim ucim. Momentalne uravuji SK layout pro Palm Wireless Keyboard pro P800/P900/P910. Chvilku jsem laboroval s IDE Eclipse, ale nejak mi to nechodilo, tak to upravuji v PSPadu a kompilaci jsem zautomatizoval pomoci bat souboru. Debug potrebuji stejne primo v zarizeni, protoze nevim, jak emulator donutit akceptovat vstup z infra (mam ho pripojene pres USB). Nicmene jakmile program upravim, urcite se vrhnu na Tvuj postup  :D a pak o tom snad neco napisu i na nas web www.komunikatory.cz (http://www.komunikatory.cz)


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Radep 01. Srpen 2005, 12:59
Na debugovani primo v mobilu uz se pracuje....  Uz jsem to procetl nasel programy ale bohuzel jeste nemam bluetooth takze to nemuzu odzkouset v praxi :( ale uz je to na ceste...


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: xhans69 01. Srpen 2005, 19:30
Ahoj lidi
pomozte mi pri ladeni programku. Neni to vubec nic, jenom si zkousim jak se co dela.
Mam takovyto zdrojak
package Mesto;
import javax.microedition.midlet.*;
import javax.microedition.lcdui.*;
import java.io.IOException;

public class MyCanvas extends Canvas implements Runnable
{
   public boolean stop=false;
   MainCl mid;
   Image pole;
   public MyCanvas(MainCl mid)
   {
   try
   {
   // vytvoreni obrazku mapy
   pole = Image.createImage("/image1.png");
   }
   catch (IOException e) {}
   this.mid=mid;
   }
   
   public void paint(Graphics g)
   {
   int x=g.getClipWidth();
   int y=g.getClipHeight();
   String s=null;
   if (y200)
   {
   g.setColor(0,0,0);
   g.fillRect(0,0,x,y);
   g.setColor(255,255,255);
   g.drawImage(pole,50,50,Graphics.HCENTER|Graphics.TOP);
   g.drawString("Plna obrazovka",10,10,Graphics.LEFT);
   g.drawString("X="+s.valueOf(x),10,25,Graphics.LEFT);
   g.drawString("Y="+s.valueOf(y),10,40,Graphics.LEFT);
   }
   }
   public void run()
   {
   repaint();
   }
}


kdyz odstranim radek s DRAWIMAGE tak to funguje a normalne to prepina rozmery displeje a kresli fillrect, kdyz ho tam necham tak se obrazek nevykresli, neprepne rozmer LCD, a nevykresli ani fillrect ani na "malem" ani na "velkem" displeji. Kde delam chybu? Program v emulatoru funguje normalne, ale v telefonu ne


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: nigol 02. Srpen 2005, 05:54
No pokud ti blbne to drawImage tak bych se zameril, jestli mas dobre v tom JAR souboru umisteny ten obrazek image1.png Vypada to, ze ne a tim padem tohle:
 try
   {
   // vytvoreni obrazku mapy
   pole = Image.createImage("/image1.png");
   }
   catch (IOException e) {}

ti vyhodi vyjimku, ktera ovsem nic neudela, takze to nepoznas. No a potom pri tom drawImage se to kousne, protoze v tom pole je null...Zkus si v te tride definovat String chyba a pak to nacitani obrazku udelej:
 try
   {
   // vytvoreni obrazku mapy
   pole = Image.createImage("/image1.png");
   }
   catch (IOException e) { chyba = e.toString(); }

a v metode paint si dej to chyba vypsat: g.drawString(chyba, 0, 0, Graphics.LEFT|Graphics.TOP);


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: xhans69 02. Srpen 2005, 17:25
No pokud ti blbne to drawImage tak bych se zameril, jestli mas dobre v tom JAR souboru umisteny ten obrazek image1.png Vypada to, ze ne a tim padem tohle:
 try
   {
   // vytvoreni obrazku mapy
   pole = Image.createImage("/image1.png");
   }
   catch (IOException e) {}

ti vyhodi vyjimku, ktera ovsem nic neudela, takze to nepoznas. No a potom pri tom drawImage se to kousne, protoze v tom pole je null...Zkus si v te tride definovat String chyba a pak to nacitani obrazku udelej:
 try
   {
   // vytvoreni obrazku mapy
   pole = Image.createImage("/image1.png");
   }
   catch (IOException e) { chyba = e.toString(); }

a v metode paint si dej to chyba vypsat: g.drawString(chyba, 0, 0, Graphics.LEFT|Graphics.TOP);

Vysledek je
java.io.IOException
rozliseni obrazovky se nemeni
kdyz dam to same bez obrazku tak se taky nic nemeni, jenom to ze funguje detekce velikosti obrazovky
v simulatoru se obrazek vykresli, zas tam ale neni virtualni herni klavesnice
muze to byt tim, ze mam v simulatoru nastaveno P900 a v moji P900 mam fw P910i?


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: nigol 03. Srpen 2005, 05:57
Vysledek je
java.io.IOException
rozliseni obrazovky se nemeni
kdyz dam to same bez obrazku tak se taky nic nemeni, jenom to ze funguje detekce velikosti obrazovky
v simulatoru se obrazek vykresli, zas tam ale neni virtualni herni klavesnice
muze to byt tim, ze mam v simulatoru nastaveno P900 a v moji P900 mam fw P910i?

Tim se potvrzuje to, co jsem uz psal predtim. java.io.IOException to hlasi, protoze to nemuze najit ten soubor image1.png. Podivej se do toho vytvoreneho JAR souboru, kde je ten image1.png ulozeny. To ze nefunguje detekce velikosti displaye je pochopitelne - pokud je vyvolana IOException bez adekvatniho zachyceni, je beh programu v podstate zastaveny. Nektere telefony dokonce takovy program okamzite ukonci.


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: xhans69 03. Srpen 2005, 16:18
Tim se potvrzuje to, co jsem uz psal predtim. java.io.IOException to hlasi, protoze to nemuze najit ten soubor image1.png. Podivej se do toho vytvoreneho JAR souboru, kde je ten image1.png ulozeny. To ze nefunguje detekce velikosti displaye je pochopitelne - pokud je vyvolana IOException bez adekvatniho zachyceni, je beh programu v podstate zastaveny. Nektere telefony dokonce takovy program okamzite ukonci.

obrazek je hned v "rootu", kdyz rozbalim jar tak tam jsou 2 adresare a 2 soubory. Jeden je ikona (funguje normalne) a druhy je ten zminovany obrazek.
Nikde jsem nenasel jestli to ma byt v nejakem specialnim adresari. (images, image apod.)
Uz jsem asi na to prisel. Nedal jsem si pozor na case sensitive. Ve zdrojaku je image1.png v rootu je Image1.png Jenze hned na to se vyskytnul druhy problem. Program ted nebarvi obrazovku na cerno. At delam co delam s klavesnici furt je obrazovka cista a bila, emulator opet v poradku


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: Tomasd_brn 07. Říjen 2005, 05:59
Zkouseli jste nekdo GoDB 3.6 (http://www.consigntech.com/)? Zda se mi, ze pro drobnosti je to docela dobre. A programovani neco jako VB.


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: sharkes 14. Duben 2006, 17:36
Dali by sa tie subory co boli na rapidshare poslaÂť? Pise to tam ze su uz zmazane Dik.?Inac v emulatore mi idu vsetky app pisane v jave *.jar a sis app iba par napr QuIRC,Gridlock ( co maju jar v adresari )


Název: Re: Programovani do P910i
Autor: sharkes 15. Duben 2006, 13:48
Tak uz aj helloWorld skompilovane cez buildera ide vo fone ,ale nejde mi kompilacia cez prikazovy riadok pise chybu link.exe configuracia a nejdu mi v emulatore



© SEMania 2004-2007 | Powered by SMF.
© 2005, Simple Machines. Všechna práva vyhrazena.