Název: Reklamace Autor: Revan 24. Září 2005, 10:54 Mam dokovej dotaz,
Zjistil jsem, ze u P910 je docela casta zavada, ze s seka pri pripojeni jako modem, jelikoz jsem predtim data nepouzival, zkusil jsem to a opravdu to blbne i na mym. A ted Jak to chodi se zarukou, slysel jsemze SE ty mobil vymenuje nez aby je opravil. Muzu zazadat v servisu o vraceni penez, nebo musim prijmout novej kus. A kdyz vracej penize, vracej podle toho jakej ma ten mobil hodnotu na trhu a nebo to co sem zaplatil. Jde mi o to, ze za chvili bude na trhu Hermiona, tak bych si pockal, pak to reklamoval, oni by mi vratili 20 tisic a ja si koupil Hermionu, jde to? Diky Název: Re: Reklamace Autor: Didik 24. Září 2005, 12:09 Aaaaaa, filuta.... ;)
Název: Re: Reklamace Autor: ★RONOX★ 24. Září 2005, 17:38 ked mas tu istu zavadu 3x tak mas pravo pytat peniaze, inak to zalezi podla toho kde si to kupoval
Název: Re: Reklamace Autor: ViÂťa 24. Září 2005, 17:57 Mam dokovej dotaz, Vraceni penez se bohuzel nedockas, protoze penize vraci az po trech reklamacich a s tim zda ti daj novej kus ti neporadim.....Zjistil jsem, ze u P910 je docela casta zavada, ze s seka pri pripojeni jako modem, jelikoz jsem predtim data nepouzival, zkusil jsem to a opravdu to blbne i na mym. A ted Jak to chodi se zarukou, slysel jsemze SE ty mobil vymenuje nez aby je opravil. Muzu zazadat v servisu o vraceni penez, nebo musim prijmout novej kus. A kdyz vracej penize, vracej podle toho jakej ma ten mobil hodnotu na trhu a nebo to co sem zaplatil. Jde mi o to, ze za chvili bude na trhu Hermiona, tak bych si pockal, pak to reklamoval, oni by mi vratili 20 tisic a ja si koupil Hermionu, jde to? Diky Název: Re: Reklamace Autor: no1 25. Září 2005, 08:21 Postup je jednoduchy. Pro vraceni KUPNI ceny jsou nutne 3 reklamace stejneho problemu. Pokud se podari 3x reklamovat jednu zavadu, vznika narok na odstoupeni od kupni smlouvy. Zalezi na dohode prodavajicho a kupujiciho. Kupujici muze pozadovat navraceni kupni ceny (+ nakladu prokazatelne vzniklych s resenim reklamace - postovne, ...), nebo vymenu za stejny druh zbozi, prip. za jiny + dorovnani ceny.
Zdenek Název: Re: Reklamace Autor: ★RONOX★ 25. Září 2005, 09:43 teraz neviem ci moj prispevok nieje vidiet ked sa moja odpoved zopakovala este 2 x
Název: Re: Reklamace Autor: MartinH 25. Září 2005, 10:38 jenom nevim, jestli s reklamaci zrovna teto veci uspejes. Nejprve Ti flashnou firmware, pak si to vezmou na otestovani, zavadu neobjevi, zaplatis manipulacni poplatek za neopravnenou reklamaci a mezitim vzdycky uplyne 30 dnu........Ale treba se to nekomu reklamovat podarilo.
Název: Re: Reklamace Autor: MartinŠimon 25. Září 2005, 19:48 No taky sem na SE chtel vyzrat se 4ma zavadama, kvuli vraceni penez. Bohuzel moje 2 zavady byli firmwarovy. A SE ted proste nebere zavadu firmvare jako zarucni vadu. A myslim, ze ta tvoje zavada je pouze firmwarova, bohuzel...
Název: Re: Reklamace Autor: goodoldalexSE 25. Září 2005, 23:05 U nas sa v obchodnom zakonniku pise cosi v tomto zmysle: kupujuci ma narok na bezplatne odstranenie zavady pocas zarucnej doby, ale predavajuci ma narok zvolit akym sposobom bude reklamacia vybavena (oprava, vymena, odstupenie od kupnej zmluvy, zlava z kupnej ceny). Pri vyskyte viacerych zavad zaroven, opakovanom vyskyte rovnakej chyby (=3) alebo postupnom vyskyte roznych chyb (=4) ma pravo tohto vyberu zakaznik. Za zavadu sa nepovazuje drobna zavada ktora neprekaza v beznom pouzivani vyrobku.
Pokial viem tak v CZ je to rovnake. SE samozrejme nemoze nebrat chybu fw ako vadu - ak je ta chyba vyrobku zanedbatelna, t.j. ze neprekaza v beznom pouzivani tak ju moze neopravit, ale ked sa jej uz ujme a firmware flashne tak to znamena ze zavadu uznal. Pravdaze sudit by som sa o toto nesiel. Název: Re: Reklamace Autor: MartinŠimon 26. Září 2005, 09:08 Chybu firmware odstrani, ale kdyz mas 4 zavady firmware, penize ti nevrati....
Název: Re: Reklamace Autor: otas 04. Říjen 2005, 21:45 Napadaji me stejne myslenky. Zatim 2x v oprave, jednou behem dne (prehrani FW), podruhe 27 dni.Pokud budou jeste 2 zavady, jsem odhodlan jit na souboj s vracenim zbozi. Dam vedet.
Chybu firmware odstrani, ale kdyz mas 4 zavady firmware, penize ti nevrati.... Název: Re: Reklamace Autor: Karloss 05. Říjen 2005, 07:01 jenom nevim, jestli s reklamaci zrovna teto veci uspejes. Nejprve Ti flashnou firmware, pak si to vezmou na otestovani, zavadu neobjevi, zaplatis manipulacni poplatek za neopravnenou reklamaci a mezitim vzdycky uplyne 30 dnu........Ale treba se to nekomu reklamovat podarilo. Musim opravit MartinaHJakykoliv poplatek za neopravnenou reklamaci je podle zakona holy nesmysl a dochazi tak k plneni z neplatneho pravniho duvodu. Tzn. ze ten kdo neco takoveho vyzaduje od zakaznika se minimalne dopousti: 1) klamani zakaznika 2) bezduvodneho obohaceni (zak 40/1964 Sb. §451 odst. 1a 2 Podle zakona ma kazdy zakaznik pravo na reklamaci a nelze mu toto pravu uprit a tim, ze nekdo hrozi poplatkem za tzv. neopravnenou reklamaci v podstate tohle pravo upira a tim radeji zakaznik nechce nic reklamovat!!! Takze lidi nebudte hloupi a klidne reklamujte nikdo po vas nemuze chtit poplatek za neopravnenou reklamaci. Nejste odbornici a neco od vyrobku pozadujete a vyrobce nebo prodejce Vas napr. spatne informoval (klamava reklama). Název: Re: Reklamace Autor: long 05. Říjen 2005, 07:35 Me se sekal telefon pri BT (SEP-900), hodil sem to do neautorizovany opravny s tim, ze bych jen potreboval prehrat Software, oni se o to pokusili, po tydnu volali, ze ta zavada je v necem jinym (nakonec to byl spatnej display) a tak mi to opravili, nemusel jsem nic platit, flashli to na P-910i a jeste k tomu mam 2 roky zaruku ;) Asi to zalezi na tom, kam se s tim zajde.....
Název: Re: Reklamace Autor: Golf 05. Říjen 2005, 07:38 Jenom ty pocty zavad jeste upresnim z praxe, 3 stejne a 4 ruzne, to plati a je to potreba dolozit opravenkama nebo reklamacnima listama s potvrzenou opravou. Ale pak nastupuje dalsi vec, a to ta, ze po teto anabazi musite jit znova reklamovat s vadnym vyrobkem a teprve tehdy muzete zadat vymenu nebo vraceni penez (a nechat si ten pozadavek pripadne zapsat do reklamacniho listu). No a zde stale plati ty lhuty 30 kalendarnich dnu nebo 20 pracovnich dnu na vyrizeni. To znamena, ze nemuzete prijit s opravenkama a s funkcnim vyrobkem, musi byt znova vadny.... ToÂť praxe.
Název: Re: Reklamace Autor: alf@M600i 05. Říjen 2005, 08:05 TO Carlos:: myslim ze bezduvodnem obohaceni nemuze byt rec. servis vynalozi naklady na hledani zavady, pokud ji neschleda uctuje ji, takze jestli se nekdo obohacuje, tak ten servis. koncovy prodejce vyzaduje po zakaznikovi penize na zaklade vystavene faktury od servisu a je to nastavene presne na takove chytracky kteri to zkouseji kdyz je nejakej telefon omrzi a chteji novy. :P
Název: Re: Reklamace Autor: MartinH 05. Říjen 2005, 08:34 2karloss: myslim, ze se mylis. Pokud pujdes reklamovat vec a budes predem informovan o poplatku v pripade neopravnenosti, muze byt poplatek pozadovan. Navic, jak je psano i vyse, prodejce musi mit moznost redukovat ruzne vycurky, kteri mu zkusi prinest treba utopeny telefon. Nebudu se prit o paragrafech, ale projdi si treba ceniky autorizovanych servisu se.
Název: Re: Reklamace Autor: Karloss 06. Říjen 2005, 16:46 2karloss: myslim, ze se mylis. Pokud pujdes reklamovat vec a budes predem informovan o poplatku v pripade neopravnenosti, muze byt poplatek pozadovan. Navic, jak je psano i vyse, prodejce musi mit moznost redukovat ruzne vycurky, kteri mu zkusi prinest treba utopeny telefon. Nebudu se prit o paragrafech, ale projdi si treba ceniky autorizovanych servisu se. Never tomu, mam pravni praxi jiz nekolik let a i kdyby te na to upozornili tak to na veci nic nemeni. Reklamace je ti dana ze zakona a Ty nejsi odbornik, abys posoudil zda je opravnena nebo ne. Jednoduse neco od vyrobku ocekavas a bylo ti to napr. i tak prezentovano a najednou to tak neni. ty to samozrejme vidis jako zavadu a nikdo se tomu nemuze ani divit. Oni reknou neni to zavada a hned by si neco uctovali? To ne! Je to asi podobna vet jako prijdes do restaurace je tam vesak, ty si tam odlozis kabat a je tam i cedule jak vrata, ze za odlozene veci se neruci. Ale omyl ruci a zadnou ceduli se odpovednosti nezbavis. To same je u vyrobku, s reklamaci se musi pocitat a vyrobce to v podstate zahrnuje i do ceny toho vyrobku. ;DNázev: Re: Reklamace Autor: ViÂťa 06. Říjen 2005, 17:39 2karloss: v podstate mas pravdu, ale vzdy to proste lidi musi zaplatit, jelikoz si asi toto neuvedomi.....
Název: Re: Reklamace Autor: MartinH 06. Říjen 2005, 18:32 2karloss: hadat se s pravnikem nebudu:o), ale prijde mi tak nejak nespravedlive, kdyz mi typicky nejaky vycurka prijde reklamovat vadny mobil, ja ho rozdelam, stravim tim treba hodinu casu, nez ho prohlidnu (to prehanim, cili pls. bez komentu) a zjistim, ze se mne dotycny pokusil napalit. Nevidim duvod, proc by mel mit tuto sluzbu zadarmo. Ale je pravda, ze spousta zakonu je v rozporu se "selskym" rozumem.
Název: Re: Reklamace Autor: Karloss 07. Říjen 2005, 09:24 Vis oni jsou hlavne i kolikrat vycurkove na strane prodejcu a vyrobcu. Takze i s tim selskym rozumem to plati v podstate na obe strany, ale ty jako zadaznik bys nebyl rad kdyby te obrali na zaklade v podstate falesne reklamy a pak tvrdili, ze problem je v tom ze to je normalni. neco jineho jwe pokud si vyrobek koupis na zakl. obchodniho zakona.
Název: Re: Reklamace Autor: MartinH 07. Říjen 2005, 09:37 myslim, ze statisticky je procento vycurku stejne mezi obchodniky i mezi nakupujicim a bude (pokud vubec) jenom nepatrne licit od procenta vycurku v populaci vubec:o), ale to uz jsme hodne OT, takze toho nechejme.
Název: Re: Reklamace Autor: alf@M600i 08. Říjen 2005, 08:09 z praxe::: reklamoval jsem zakaznikovi motorolu, byla poslana ze servisu zpet s tim ze se zavada neprojevila a samozremne se za to nic neplatilo ale poslali papir ze pokud ho tam zakaznim posle znovu se stejnou zavadou a opet se neprojevi bude mu uctovana doprava zpet a manipulacni polatek cca komplet asi 300,-
z toho je tedy zretelne ze si to servis uctuje hlavne kvuli temto lidem kteri to zkousi. byl tam ale i dovetek ze pokud se s nim zastavi v servisu a vadu demonstruje bude mu tel opraven a myslim ze by mu vratili i zpet jeho penize za ty poplatky. jinak si v soucastne dobe nepamatuji ze by servis po 1. neuznane zavade hned zakaznikovi uctoval poplatky. pouze pokud byl vytopeny nebo tak a to je snad uplne jasny. Název: Re: Reklamace Autor: NorthStorm 09. Říjen 2005, 12:00 Ja jsem mel u P900 3x stejnou zavadu softu, a nevymenili mi ho, ani nevratili penize.
Název: Re: Reklamace Autor: Kapr73 09. Říjen 2005, 13:06 Ja jsem mel u P900 3x stejnou zavadu softu, a nevymenili mi ho, ani nevratili penize. To se musi clovek ozvat, prodejci to sami od sebe urcite neudelajiNázev: Re: Reklamace Autor: ViÂťa 09. Říjen 2005, 13:23 Ja jsem mel u P900 3x stejnou zavadu softu, a nevymenili mi ho, ani nevratili penize. Dobry no, asi na ne priste budes muset hodne pritlacit ;)Název: Re: Reklamace Autor: mmmax 17. Říjen 2005, 10:20 2x a dosÂť!!! >:(
Tie iste prava prisluchaju kupujucemu, ak ide sice o odstraniteĹne vady, ak vsak kupujuci nemoze pre opatovne vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre vacsi pocet vad vec riadne uzivaÂť. Tip: Uvedene pravo je spotrebiteĹom casto upierane, pricom predavajuci sa dovolavaju (je potrebne priznaÂť, ze vseobecne zauzivaneho) argumentu, ze ta ista vada sa musi vyskytnuÂť aspon po jej dvoch predchadzajucich opravach. Taketo zdovodnenie vsak nema vobec oporu v zakone, ktory jednoznacne hovori o "opatovnom vyskytnuti sa vady po oprave" a nepouziva mnozne cislo. Bolo by preto vhodne, aby sa uvedena nezrovnalosÂť medzi praxou a znenim zakona jednoznacnejsie zakotvila v Obcianskom zakonniku. Je vsak jednoznacne pravom spotrebiteĹa odstupiÂť od zmluvy uz pri prvom (opatovnom) vyskytnuti sa vady po jej odstraneni formou opravy veci. ... viac tu http://www.obcan.sk/Default.aspx?catId=13&eventId=888 a len smelo do nich ;) Název: Re: Reklamace Autor: FilipLudvik 17. Říjen 2005, 10:53 Ja jsem mel u P900 3x stejnou zavadu softu, a nevymenili mi ho, ani nevratili penize. prehrani sw neni brano jako reklamacni ukon, nybrz jako update... Název: Re: Reklamace Autor: alf@M600i 17. Říjen 2005, 14:18 Jde o to ze se vetsinou prvni reklamace resi updatem FW. a kdyz dela telefon chyby dal, tak se ta asi zacne resit :P
aspon mi to tak pripada. ??? © SEMania 2004-2007 | Powered by SMF. © 2005, Simple Machines. Všechna práva vyhrazena. |